مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک  یزد از راه اندازی این مرکز با تعرفه دولتی برای نخستین بار در استان یزد خبرداد.

دکتر محمدحسن شیخها ضمن بیان این مطلب که این مرکز در محل پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء یزد مستقر می باشد بیان داشت: در این مرکز آزمایشات سلولی و مولکولی انجام می پذیرد.

وی انجام آزمایشات غربالگری دوران بارداری ( هفته 12 بارداری) را از مهمترین فعالیت های این مرکز برشمرد و عنوان داشت: در این مرکز با انجام آزمایشات خون در هفته 12 بارداری بسیاری از ناهنجاری های ژنتیکی تشخیص داده می شود.

دکتر شیخها در ادامه تصریح کرد: از دیگر آزمایشاتی که در این مرکز انجام می گیرد؛ آزمایش تشخیص مولکولی بیماریهای عفونی همچون؛ بیماری سل و هپاتیت است که با تشخیص مولکولی در این  آزمایشگاه حتی می توان به تعداد کمی مولکولهای بیماری های مذکور پی برد.

مسئول فنی آزمایشگاه  تخصصی ژنتیک یزد به وب دا گفت: انجام آزمایشات کشت کروموزومی جهت تشخیص بیماریهای کروموزومی از قبیل سندرون داون و منگولیسم نیز از دیگر آزمایشاتی است که در این مرکز صورت می گیرد.

وی با تاکید بر تجویز پزشک متخصص جهت انجام مشاوره های ژنتیک برای بیماران متذکرشد: به علت کثرت مراجعه بیماران به این مرکز، بیماران قبل از انجام هر نوع آزمایش باید مشاوره ژنتیک شوند تا در صورت لزوم برای آنها آزمایش انجام گیرد. 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا